Szkolny Klub Górski

Góry zachwycają, inspirują, porządkują wiele ludzkich spraw. O górach można mówić bez końca.

"Świat wartości w górach jest prosty i przejrzysty dla każdego. Ale jest to absolut piękna i estetycznych doznań. Nie chcesz, nie jedziesz. Nie jedziesz, nie widzisz. Nie widzisz, nie przeżywasz. Wybór należy do ciebie." – Piotr Pustelnik.

Szkolny Klub Górski umożliwia młodym ludziom dokonać wyboru. Do zobaczenia w górach!

77 454 45 24
piodobro@wp.pl
Tadeusza Kościuszki 39, 45-062 Opole

W dniach 25-29.09.2023 Szkolny Klub Górski uczestniczył w kolejnej, już jedenastej Ekspedycji.

O wydarzeniach, spotkaniach, zmaganiach podzielił się z nami Franciszek, który uczestniczył w wyjeździe SKG Opole.

Dzień pierwszy Ekspedycji 11 w Bieszczadach rozpoczęliśmy od malowniczej podróży kolejką gondolową, która zawiozła nas nad imponującą Zaporą Solińską. To był wspaniały widok! Spacerując po samej zaporze, podziwialiśmy przepiękne tereny jeziora Solińskiego.

Na koniec tego dnia odbyło się też ważne szkolenie dotyczące przygotowywania niezbędnego sprzętu na wyprawy w góry i bezpiecznego poruszania się w nich. Bezpieczeństwo w górach jest dla nas bardzo ważne.

Drugiego dnia naszej ekspedycji ruszyliśmy z wsi Wołosate w stronę szczytów Halicz, Rozsypaniec i Tarnica. To był prawdziwy wysiłek - 20 km trasy i 900 m przewyższenia. Na Tarnicy dowiedzieliśmy się o miłości Karola Wojtyły do polskich gór. Tam, pod krzyżem papieskim, uwieczniliśmy ten niezwykły moment.

Trzeci dzień to kolejna porcja wrażeń! Rozpoczęliśmy wędrówkę z przełęczy Wyżna, przeszliśmy przez Małą Rawkę i Wielką Rawkę, aż dotarliśmy na Krzemieniec, trójstyk granic Polski, Ukrainy i Słowacji. To historyczne miejsce, które jest także wschodnią granicą NATO i Unii Europejskiej. Na szczycie odśpiewaliśmy Mazurek Dąbrowskiego.

Czwarty dzień był równie intensywny. Szlak rozpoczęliśmy w Wetlinie, przeszliśmy przez Przełęcz Orłowicza na Połoninę Wetlińską, odwiedziliśmy schronisko Chatka Puchatka i zakończyliśmy wyprawę zejściem do Brzegów Górnych. 14 km i około 700 m przewyższenia, to naprawdę spore wyzwanie. Nie zapomnieliśmy także o tym, co warto zabrać ze sobą w góry i jak dbać o zdrową dietę w trakcie wypraw. Nie mogło zabraknąć teżurodzinowego "sto lat" dla jednego z naszych uczestników!

Na zakończenie piątego i ostatniego dnia ekspedycji nieco zwolniliśmy tempo. Odwiedziliśmy Muzeum Przyrodnicze oraz Pawilon Edukacyjno-Przyrodniczy w Mucznej. Poznaliśmy fascynujący świat zwierząt zamieszkujących Bieszczady, a zwłaszcza żubry - zarówno te w formie wypchanej, jak i żywe, które obserwowaliśmy z bezpiecznej odległości.

To była wyjątkowa przygoda, pełna wrażeń i nauki. Bieszczady pozostawiły w naszych sercach niezapomniane wspomnienia, a my czujemy się teraz jeszcze bardziej zjednoczeni i gotowi na nowe wyzwania! Tegoroczna Ekspedcyja została wpisana w projekt MInisterstwa Sportu i Turystyki.

Zapraszamy do naszej galerii, gdzie można zobaczyć nasze sukcesy i wrażenia z tego wyjątkowego wyjazdu.

PATRIOTYCZNO-SPORTOWA EKSPEDYCJA W BIESZCZADY "POZNAJEMY POLSKIE GÓRY NA SPORTOWO" ORGANIZOWANA JEST W RAMACH ZADANIA PN.: "W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH. AKTYWNOŚĆ SPORTOWA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH" DOFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW MINISTERSTWA SPORTU I TURYSTYKI.