Szkolny Klub Górski

Góry zachwycają, inspirują, porządkują wiele ludzkich spraw. O górach można mówić bez końca.

"Świat wartości w górach jest prosty i przejrzysty dla każdego. Ale jest to absolut piękna i estetycznych doznań. Nie chcesz, nie jedziesz. Nie jedziesz, nie widzisz. Nie widzisz, nie przeżywasz. Wybór należy do ciebie." – Piotr Pustelnik.

Szkolny Klub Górski umożliwia młodym ludziom dokonać wyboru. Do zobaczenia w górach!

77 454 45 24
piodobro@wp.pl
Tadeusza Kościuszki 39, 45-062 Opole

Szkolny Klub Górski

Druga ekspedycja NKG dobiegła końca. W piątek 1 czerwca grupa nauczycieli Zespołu Szkół Elektrycznych wyruszyła w Beskidy, aby wspiąć się na 3 szczyty należące do Korony Gór Polski!

Jako pierwszy ukazał się naszym oczom szczyt w Beskidzie Śląskim - Skrzyczne- 1257 m n.p.m. Trasa miała długość 11,5 km i początek w miejscowości Ostre. Przy całkiem dobrych warunkach atmosferycznych, szlakiem żółtym, a następnie zielonym dotarliśmy na szczyt w całkiem dobrym tempie. Na wieczornym podsumowaniu dnia, na który jednocześnie ustalaliśmy szlak na nastepny dzień Pan Dyrektor, wręczył kazdemu uczestnikowi Nauczycielkiego Klubu Górskiego odznakę z logiem klubu.

W sobotę 2 czerwca wyruszyliśmy na najbardziej kapryśną i pogodowo zmienną górę - Diablak, w Beskidzie Żywieckim. Diablak znany bardziej pod nazwą Babia Góra, wznoszący się na 1725 m n.p.m. to drugi szczyt pod względem wysokości należący do Korony Gór Polski.

Wczesnym rankiem wyruszyliśmy z Przełęczy Krowiarek niebieskim szlakiem do schroniska, a następnie wymagającym kondycyjnie, szlakiem żółtym przez Perć Akademików.
Trasa miała długość 16 km. Babia Góra nie zawiodła. Pokazała siebie w słońcu i deszczu, była gorąca i zimna!  Przepiękne widoki zrekompensowały jednak trud wspinaczki.

Trzeciego dnia wyprawy zaplanowaliśmy Czupel 930m n.p.m., szczyt w Beskidzie Małym. Ponieważ najważniejszą rzeczą w górach jest bezpieczeństwo, ze względu na niesprzyjające warunki deszczowo - burzowe, zostaliśmy zmuszeni do zrezygnowania ze zdobycia szczytu.

Ale jak mówi polskie powiedzenie - co się odwlecze  to nie uciecze - jeszcze tam wrócimy! Sumując, wyprawę możemy zaliczyć do udanych! Opaleni, uśmiechnięci, zregenerowani, dotlenieni i co najistotniejsze zintegrowani wracamy do pracy!

Więcej zdjęć można zobaczyć na stronie Szkolnego Klubu Górskiego - kliknij.